Ben “sevmeye aşığım”


  

Çok seviyorum…
Hayatımın dışında tutmam imkansız.
İtiraf ediyorum
Ne kadar zorlansa da şartlarım
Vazgeçmeyi düşünmüyorum…
Ben “sevmeye aşığım”
bu umarsız kaosta her şeye rağmen
sevmesini bilenleri seviyorum.
Yüreğini yaratılmış her şeye tereddütsüz ve çıkarsız uzatanları
Anne sevgisi gibi yalansız
önyargısız bakışlı aydınlık gözleri
canı yansa da can yakmayı düşünmeyenleri
görünene bakıp görünmeyeni görebilenleri seviyorum

Seviyorum evet…
yeni doğmuş bir kedinin doğum ıslağı tüylerini
ebruli dişisine kur yapan güvercini
yoz bir sokak köpeğinin o güzelim sevgi dolu
umut dolu buğulu gözlerini
el ayak çekilince geceleri hayatı pahasına
bir lokma ekmek için koşuşan fareyi
sıcak nemli oyuklarda yaşayan mağrur akrepi
iradeli karıncayı sabırlı örümceği
parmağımın ucunda
şeker yedirdiğim arıyı seviyorum… 

Seviyorum evet…
Derin çizgili alınları hoşgörülü tebessümleri
Dar vakitlerde sabır telkin eden dost sesini
Bir yaşlının Bir güçsüzün bir öksüzün eline uzanan elleri
Teşekkür beklemeyen iyilikleri
Kuşlara ıslak ekmek ayıran evleri
Sokak hayvanlarını doyurup
çocuklarına onları sevmeyi öğretenleri
Merhabanın nimetini bilenleri seviyorum
Aşığım evet…
Memleketimin toprağına suyuna
Bayrağımın hilaline yıldızına
Nakışlı kıyılarıma deli ırmaklarıma
Şehirlerimin unutulmuş köylerine sokaklarına
“vatan sağ olsun” diyen anaları babaları gelinleri …

Seviyorum evet…
yüreklerden süzülerek
gök kubbeye yükselen ezan seslerini
eski şarkı sözlerindeki hüznü
sevdalardaki zerafeti
selamlardaki nezaketi
kendisine yapılan en küçük hizmete
hatta evinde bir bardak su getirenine bile
“Allah razı olsun” diyenleri
gönlüyle herkesi kucaklayan
yaratılanı Yaratandan ötürü sevenleri
sevgi denince aklına salt kadın-erkek ilişkisi gelmeyenleri seviyorum….

Ben sevenlerimi sevmeyenlerimi
yerenlerimi övenlerimi
göçenlerimi kalanlarımı
göz yaşlarımı anılarımı
doğrularımı inançlarımı seviyorum
takdiri haddim olmayan “insan” lığımı
ve bunun için “Yaratan’ıma” şükretmeyi seviyorum

Ceyda Görk
25.03.2002…..04.45

Benimde yaşam felsefeme uyan duygularıma tercüman olan bu güzel şiiri yazan sevgi dolu yüreğe teşekkürler…İdilce   

Bir Cevap Yazın

